Hekling med 3D

Når kvelden kommer og Fru Stussli skal kose seg, kommer TV-en på og heklekroken/strikkepinnene frem.
Så denne mandagskvelden så ut til å bli som mandagskvelder flest. Hr, Fru og Frøken S inntok de faste plassene sine i stua. Herren fant frem en dvd som alle kunne godta som underholdning. Skålene var fylt med mørk sjokolade og tørket frukt (det er tross alt litt jul enda). Farrisen sprudlet i glassene. PERFEKT!

Stusslifruen la beina på puffen og kom godt i gang med nok en blomst til teppet, hun tok i mot 3D-brillene og stapper dem på nesa.
Fem minutter ut i Smufene 2 kom første bølge av kvalme. Merkelig tenkte fruen og heklet videre. Litt mindre entusiastisk..
Hun løftet brillene opp på hode for å feste den nyeste blomsten i pleddet og følte seg litt bedre.
Snart var brillene på plass igjen og det samme var kvalmen.

Det er åpnenbart ikke meningen at man skal hekle og se 3D-filmer. En sannhet Stusslifruen nektet å akseptere, så i en og en halv time klamret hun seg til heklekroken, garn og pledd. TV uten hekling er nemlig bare halve kosen...

Har du prøvd å 3D-hekle?
Ser du TV uten håndarbeid? (her kan du godt svare nei)

Fru Stussli

17 kommentarer

dandilion

30.12.2013 kl.22:49

Ikke så glad i å se filmer i 3D, jeg. Men kanskje bedre med briller som sitter godt på? Hekling med 3D - briller hørtes uggent ut. Håndarbeid og TV synes jeg er en super kombinasjon :D Gjorde ferdig fillerya foran TV-en i dag :)

frodith

30.12.2013 kl.22:53

Ser nesten ALDRI tv uten noe annet lenger, enten litt blogging ved siden av eller et hekle-tøy. Blitt en rev på multi-tasking :-D Men å 3D -hekle har jeg aldri prøvd, men blir lett kvalm av sånne ting jeg også, så hadde nok gått dårlig he-he, jeg har mer enn nok med de vanlige brillene mine ;-) Håper du har KOMMET DEG igjen :-D Stoooor klem fra Frodithsen <3

Livsrom

30.12.2013 kl.23:41

Hehe, man må da være litt effektiv vel? Jeg pleier å lese (og kommentere blogger) mens jeg ser på TV. Der kom forklaringen på at jeg sikkert skriver mye rart;)

3D briller/ filmer har jeg faktisk aldri prøvd;)

Ha en god natt kjære deg:) Klemmer<3

Grete

30.12.2013 kl.23:56

Vi har akkurat kjøpt 3D tv her, og sett noen filmer. Synes ikke det er ok å se for lenge, og jeg heklet ikke ved siden av. Du er en tøffing som gjør det samtidig! Men ellers, til vanlige filmer kan jeg strikke eller hekle samtidig. Man blir litt ør i hodet og nesten litt kvalm av for mye 3D tv, synes jeg.

Fru Stussli

31.12.2013 kl.00:11

dandilion: Er sant at det kan bli litt slitsomt i lengden med 3D og i allefall hvis man skal hekle ved siden av. Men tv uten hekling mister litt kosen spør du meg :-)
Blir spennende å se fillerya ferdig. Den var jo så nydelige farger i

Fru Stussli

31.12.2013 kl.00:12

frodith: TV uten håndarbeid eller blogg er bare halve moroa spør du meg :-D
Jeg er mye mindre kvalm nå, men utrolig trøtt. Så vips så er jeg i seng.
Natte lille frodithvenn
Stoooor klem

Fru Stussli

31.12.2013 kl.00:13

Livsrom: Haha blogging regnes som håndarbeid og det kan erstatte hekling når jeg ser tv også.
Natt Liv <3
Klemklem

Fru Stussli

31.12.2013 kl.00:14

Grete: Nei man blir sliten i øya når 3Dfilmen er lang. Var i grunn enda verre når jeg skulle hekle samtidig...
God natt Grete :-D

fruensvilje

31.12.2013 kl.00:17

kan godt svare nei eg :))for eg har aldrig prøvd 3d briller i det hele tatt

frodith

31.12.2013 kl.00:23

Ja, jeg har knapt sett en VANLIG film i det siste :-D Helt uten annen stimuli :-D He-he.. Jeg er skikkelgi trøtt jeg også, sover og spiser VEEELDIG mye denne ferien.. ;-) Og der ble jeg lille Frodith-venn igjen, og det er så koselig å være LITEN for meg som er så stor :-D stooooor klem til Lille Bentasil <3 Hi-hi

Fru Stussli

31.12.2013 kl.10:50

fruensvilje: Haha like greit hvis du liker å drive med håndarbeid mens du ser tv :-D

Fru Stussli

31.12.2013 kl.10:51

frodith: Nei TV uten håndarbeid er oppskrytt spør du meg :-)
Nå ble hele turen avlyst i dag så da regner jeg med å få noen ekstra blomster til teppet mitt. Denne gangen uten 3D og kanskje med til skisport på tv i stedet :-D
Storklem fra liten Bente :-DDD

morsinunge

31.12.2013 kl.11:52

Jeg puzler oftes med noe mens jeg titter på tv, men det blir ikke fullt så komplisert som 3D og hekling ;) eller... jeg kan jo ikke hekle, og 3D blir jeg uvell av..:P

God nytt år:)

Fru Stussli

31.12.2013 kl.13:04

morsinunge: Kanskje to onder blir til en god ting. Mulig du burde prøve hekling med 3Dbriller rett og slett ;-))

Engla

03.01.2014 kl.10:41

Hihi, du er da jammen meg søt da <3

Synes jeg ser deg :)

Jeg har aldri prøvd 3D briller og har heller aldri prøvd å hekle sånne fine rossetter som du hekler, men jeg synes teppet ditt blir aldeles nydelig og blir veldig imponert og inspirert nok en gang :)

Kanskje jeg også må kjøpe meg 3D briller...mon tro om heklingen tar av da :)

Ønsker deg en superduperfin dag fineste Bente <3

Stooor god klem fra Engla

Fru Stussli

03.01.2014 kl.10:47

Engla: Er mere bilsyken som tar av med 3D-briller og heklekroken :-D
I dag kom pakke fra deg :-) Den har nok vært på tur i jula, den var medtatt, men puta var like fin inne :-D
Driver å rydder ut jula her så da passer det supert med ny superfin pute :-)) Kommer på blogg etterhver <3
Stooor klem uten 3Dbriller!

Engla

03.01.2014 kl.10:56

Så bra at den endelig kom frem da <3

Jeg sendte den sånn at den egentlig skullevære fremme til jul, men ting tar tid nå når alle skulle sende pakker skjønner jeg :)

I dag er lykkeliten i barnehagen igjen og jeg har endelig litt tid til å titte litt ordentlig her igjen :)

Men nå skal jeg også i gang. Fikk meg ett nytt gammelt skatthold i julen som jeg må finne på noe gøy med også :)

Ha en fortsatt fin dag og kos deg med juleutryddingen :)