Hvordan starte heklingen av en fillerye (video)

Fru Stussli gr til filmen, men skal ikke bli filmstjerne. Neida, hun har bare valgt lage en film som viser hvordan du starter nr du skal hekle en fillerye.
Siden Frua i januar 2013 la ut en beskrivelse for hvordan hun hekler filleryer har hun ftt mange sprsml og spesielt synes folk at det er vanskelig komme i gang.
S n har Hr Stussli filmet og frua var stjerna :-D

Her er filmen som viser hvordan Fru Stussli starter nr hun hekler en fillerye.

Oppskriften p hekle fillerye med bilder og tekst finner du HER

Hper dette kan vre til hjelp.
Lykke til alle som n skal prve seg p egne filleryer. Har dere flere sprsml s skal frua prve svare s godt hun kan.

Fru Stussli

Vil du flge Fru Stussli p facebook, finner du henne HER

#video #heklevideo #diy #fillerye #oppskrift #bilder #gjenbruk #sengety #film #ragrug #crochet #homemade #redesign

14 kommentarer

fruensvilje

10.08.2014 kl.20:40

s smart :))jeg skal nok lage et slikt teppe jeg ogs,men m frst skaffe et dynetrekk som gr til lys grnnt

frodith

10.08.2014 kl.20:55

Jeg ser at jeg gjr p en annen mte, jeg legger liksom ut litt hver maske, en ekstra ls maske liksom..Det BLIR filleryer, men ikke s fine som dine :-) Jeg ser det er flere ting jeg m f litt ordentlig opplring i her :-D S supersmart lage en snn video til folk som skal starte for frste gang :-) Jeg skal ribbe mer i sengetyskapet her ..he-he Klemmer <3<3

ladyaugust

10.08.2014 kl.21:15

s superflink du er :D Jeg vet ikke hva fm eller noe er, og jeg bare hekler. Det frste teppet mitt ble litt katastrofe, det bukter seg som en gal sjorm, men det jeg har lagd n er jeg superfornyd med :) Tror jeg m lre meg det med fastmasker og slikt :) Good kveld og good klm <3

Engla

10.08.2014 kl.21:32

S lurt lage en egen film da, skal se du blir filmstjerne p Youtube du n :)

Jeg gjr det ogs p en annen mte, men det blir vel litt snn at man lager de p sin egen mte etterhvert :)

Det var ihvertfall takket vre deg og Hanne at jeg ble inspirert og med god hjelp fra min mamma til starte p mitt frste teppe har jeg heklet mange tepper det siste ret.

S TUSEN TAKK Bentevenn for inspirasjon og veiledning <3

nsker deg en finfin kveld videre!

Englaklem p vei til deg

Fru Stussli

10.08.2014 kl.21:44

Engla: :-) Moro inspirere.
Er ikke alltid like lett forklare hvordan man gjr ting s nr ordene ikke strakk til tenkte jeg at jeg fikk legge ut en film :-)
En finfin kveld til deg ogs!
Mange klemmer til Englavenn

Fru Stussli

10.08.2014 kl.21:48

ladyaugust: Tusen takk snilleste Ladyen :-D Jeg lrte meg dette helt selv og du verden s mye jeg prvde og feilet fr det ble "rett"
Er enda mer gy nr man lrer seg lese mnster :-)
Mange klemmer med fastmasker og luftmasker :-)

Fru Stussli

10.08.2014 kl.21:50

frodith: Dine ryer blir kjempefine frodith! Jeg har bare laget noen fler enn deg enda.
Filmen ble lsningen nr ordene mine ikke strakk til :-D
Mange sndagsklemmer

Fru Stussli

10.08.2014 kl.21:54

fruensvilje: Tusen takk! Var endel som synes det var vanskelig nr jeg bare forklarte med ord og de spurte etter film, s da ble det det til slutt :-D
Blir spennende se dine ryer!

dandilion

10.08.2014 kl.23:57

Ser veldig likt ut slik jeg gjr det. Filmen hakket litt hos meg. Smart med film :) Mye lettere forst nr en ser det film enn med bare ord. Jeg liker godt hekle og har heklet litt forskjellig, men oppskrift kan jeg ikke flge :D

Fru Stussli

11.08.2014 kl.07:33

dandilion: Hei p deg
S dumt at filmen hakket. Blir den bedre hvis du tar den opp p fullskjerm? Det blir den her.
Er moro hekle etter oppskrift nr man har lrt seg det. Jeg fikk lne perm med utklipp av oppskrifter fra 60 og 70 tallet av svigermor. Der var det mye moro hekling!

dandilion

11.08.2014 kl.10:50

Husker ikke hvordan jeg s den. PC-en er ikke alltid like begeistret nr jeg prver se film ;) Men fikk nok med meg til synes at den viste godt hvordan man starter :) Det er mye flott man kan hekle etter oppskrift. Kanskje jeg skal prve meg p det igjen en gang. Kanskje. Tror jeg m ha noen i nrheten da slik at jeg kan f umiddelbar hjelp :D Mamma er god p snn :)

Fru Stussli

11.08.2014 kl.10:53

dandilion: Mammaer er GULL <3

laila iren

11.08.2014 kl.13:36

Hei gode deg :)

Tusen hjertelig takk for mail og link til denne

videoen:) N skjnner jeg det , endelig :))

Ha en nydelig uke..

klem Laila 🌺

Fru Stussli

11.08.2014 kl.14:59

laila iren: Hei p deg Laila :-)
N ble jeg superglad! S bra jeg gjorde meg forsttt. Jeg har jo aldri laget en slik video fr :-D
Har ftt foresprsel om lage en om selve rivingen ogs. S n fr jeg bare finne tiden til det :-)
Ha en finfin uke
Klem