Hvordan starte heklingen av en fillerye (video)

Fru Stussli går til filmen, men skal ikke bli filmstjerne. Neida, hun har bare valgt å lage en film som viser hvordan du starter når du skal hekle en fillerye.
Siden Frua i januar 2013 la ut en beskrivelse for hvordan hun hekler filleryer har hun fått mange spørsmål og spesielt synes folk at det er vanskelig å komme i gang.
Så nå har Hr Stussli filmet og frua var stjerna :-D

Her er filmen som viser hvordan Fru Stussli starter når hun hekler en fillerye.

Oppskriften på å hekle fillerye med bilder og tekst finner du HER

Håper dette kan være til hjelp.
Lykke til alle som nå skal prøve seg på egne filleryer. Har dere flere spørsmål så skal frua prøve å svare så godt hun kan.

Fru Stussli

Vil du følge Fru Stussli på facebook, finner du henne HER

#video #heklevideo #diy #fillerye #oppskrift #bilder #gjenbruk #sengetøy #film #ragrug #crochet #homemade #redesign

14 kommentarer

fruensvilje

10.08.2014 kl.20:40

så smart :))jeg skal nok lage et slikt teppe jeg også,men må først skaffe et dynetrekk som går til lys grønnt

frodith

10.08.2014 kl.20:55

Jeg ser at jeg gjør på en annen måte, jeg legger liksom ut litt hver maske, en ekstra løs maske liksom..Det BLIR filleryer, men ikke så fine som dine :-) Jeg ser det er flere ting jeg må få litt ordentlig opplæring i her :-D Så supersmart å lage en sånn video til folk som skal starte for første gang :-) Jeg skal ribbe mer i sengetøyskapet her ..he-he Klemmer <3<3

ladyaugust

10.08.2014 kl.21:15

Å såå superflink du er :D Jeg vet ikke hva fm eller noe er, og jeg bare hekler. Det første teppet mitt ble litt katastrofe, det bukter seg som en gal sjøorm, men det jeg har lagd nå er jeg superfornøyd med :) Tror jeg må lære meg det med fastmasker og slikt :) Good kveld og good klæm <3

Engla

10.08.2014 kl.21:32

Så lurt å lage en egen film da, skal se du blir filmstjerne på Youtube du nå :)

Jeg gjør det også på en annen måte, men det blir vel litt sånn at man lager de på sin egen måte etterhvert :)

Det var ihvertfall takket være deg og Hanne at jeg ble inspirert og med god hjelp fra min mamma til å starte på mitt første teppe har jeg heklet mange tepper det siste året.

Så TUSEN TAKK Bentevenn for inspirasjon og veiledning <3

Ønsker deg en finfin kveld videre!

Englaklem på vei til deg

Fru Stussli

10.08.2014 kl.21:44

Engla: :-) Moro å inspirere.
Er ikke alltid like lett å forklare hvordan man gjør ting så når ordene ikke strakk til tenkte jeg at jeg fikk legge ut en film :-)
En finfin kveld til deg også!
Mange klemmer til Englavenn

Fru Stussli

10.08.2014 kl.21:48

ladyaugust: Tusen takk snilleste Ladyen :-D Jeg lærte meg dette helt selv og du verden så mye jeg prøvde og feilet før det ble "rett"
Er enda mer gøy når man lærer seg å lese mønster :-)
Mange klemmer med fastmasker og luftmasker :-)

Fru Stussli

10.08.2014 kl.21:50

frodith: Dine ryer blir kjempefine frodith! Jeg har bare laget noen fler enn deg enda.
Filmen ble løsningen når ordene mine ikke strakk til :-D
Mange søndagsklemmer

Fru Stussli

10.08.2014 kl.21:54

fruensvilje: Tusen takk! Var endel som synes det var vanskelig når jeg bare forklarte med ord og de spurte etter film, så da ble det det til slutt :-D
Blir spennende å se dine ryer!

dandilion

10.08.2014 kl.23:57

Ser veldig likt ut slik jeg gjør det. Filmen hakket litt hos meg. Smart med film :) Mye lettere å forstå når en ser det film enn med bare ord. Jeg liker godt å hekle og har heklet litt forskjellig, men oppskrift kan jeg ikke følge :D

Fru Stussli

11.08.2014 kl.07:33

dandilion: Hei på deg
Så dumt at filmen hakket. Blir den bedre hvis du tar den opp på fullskjerm? Det blir den her.
Er moro å hekle etter oppskrift når man har lært seg det. Jeg fikk låne perm med utklipp av oppskrifter fra 60 og 70 tallet av svigermor. Der var det mye moro hekling!

dandilion

11.08.2014 kl.10:50

Husker ikke hvordan jeg så den. PC-en er ikke alltid like begeistret når jeg prøver å se film ;) Men fikk nok med meg til å synes at den viste godt hvordan man starter :) Det er mye flott man kan hekle etter oppskrift. Kanskje jeg skal prøve meg på det igjen en gang. Kanskje. Tror jeg må ha noen i nærheten da slik at jeg kan få umiddelbar hjelp :D Mamma er god på sånn :)

Fru Stussli

11.08.2014 kl.10:53

dandilion: Mammaer er GULL <3

laila iren

11.08.2014 kl.13:36

Hei gode deg :)

Tusen hjertelig takk for mail og link til denne

videoen:) Nå skjønner jeg det , endelig :))

Ha en nydelig uke..

klem Laila 🌺

Fru Stussli

11.08.2014 kl.14:59

laila iren: Hei på deg Laila :-)
Nå ble jeg superglad! Så bra jeg gjorde meg forstått. Jeg har jo aldri laget en slik video før :-D
Har fått forespørsel om å lage en om selve rivingen også. Så nå får jeg bare finne tiden til det :-)
Ha en finfin uke
Klem