Frua lærer seg å sy glidelås (link til enkel DIY mønster)

Glidelås er en milepæl i Fru Stussli søm-liv.
Glidelås, dere hører hvor skummelt det høres ut?
I går bestemte frua seg for å gjøre noe med glidelås-skrekken.
Inspirert av flinkeste Lisbeth som syr de vakreste vesker, satte frua seg ned og søkte på nettet etter et mønster hun kunne starte med.
Det måtte være suuuuper enkelt sånn at hun ikke mistet motet.

Heldigvis for slike som Fru Stussli finnes det en dame med en blogg som heter Karistraa. Her har hun lagt ut mønster og oppsrifter med bilder som gjør det mulig.

Stusslifrua er stolt som en høne! En perfekt liten pung made by Fru Stussli <3
Nå må hun ut og handle glidelås!!

Hva synes du om fruas første hjemmelagde pung? Nå vil hun bare ha skryt!!!

Fru Stussli

Vil du følge Fru Stussli på facebook, finner du henne HER

#søm #pung #veske #mønster #link #glidelås #madebyme #stolt #fargerik #hjemmelaget

20 kommentarer

venkesstrikk

17.08.2014 kl.16:15

Den ble søt. Jeg har veldig lyst å strikke mariusjakke med glidelås, men med symaskinskrekk så blir det nok bare med tanken

Kristina

17.08.2014 kl.18:10

Du er så flink!:)

frodith

17.08.2014 kl.18:24

Du skal få skryt så det holder for det ble jo BAAAAARE bra det der!! Ser jo ut som du ikke har gjort annet enn å sy glidlåser jo, hele livet :-D Og den ble super-søt den pungen der, nå kan du sy vesker med glidlåser, kjoler med glidlåser osv. Nå begynner rett og slett et glidlåsliv!! FØR og ETTER glidlås er nå den nye tidrsegningen :-D Hi-hi Flinka! <3 klemmer flinkeklemmen <3 :-PPP

Helge

17.08.2014 kl.19:34

Det var en fantastisk flott pund du hadde laget. En glidelås er greit men noe herk når den sitter seg fast i stoffet, mang en gang har jeg ike hatt tid nok, så dermed bruker jeg krefter som ikke en glidelås tåler. En glidelås må behandles med respekt slik at man har glede av den lenge. Har man en borrelås over en glidelås på f.eks ei jakke så blir det hvertfall tett. Ha en fin kveld.

Elisabeth

17.08.2014 kl.20:25

Wow så søt den var!! Gikk jo bra å sy glidelås :))

margarites

17.08.2014 kl.21:15

Skjønner ikke hva du har vært redd for. Dette ser jo helprofft ut! Så jammen er du flink. Du skal se at du bare syr ting med glidelås her etter. Du tok tyren ved hornene, og du vant! Supert :-)

Fru Stussli

18.08.2014 kl.00:29

venkesstrikk: Tusen takk!
Jeg slet med symaskinskrekk lenge, men nå er vi endelig venner :-D

Fru Stussli

18.08.2014 kl.00:29

Kristina: Tusen takk :-)))

Fru Stussli

18.08.2014 kl.00:30

frodith: JAAA et glidelås-liv <3 Det blir stas! Livet etter glidelås-søm kan endelig begynne :-D Må bare kjøpe glidelåser først :-)))
Kanskje jeg rekker innom stoff og stil på torsdag ;-) Har du vært på stoff og stil noen gang?

Fru Stussli

18.08.2014 kl.00:31

Helge: Tusen takk! Det er moro å lære seg nye ting. Jeg har gruet meg ganske lenge til å prøve, så nå er mestringsfølelsen stor og sterk :-)
Natta :-))

Fru Stussli

18.08.2014 kl.00:32

Elisabeth: Tusen takk! Jaaaaa jeg kan sy glidelås <3

Fru Stussli

18.08.2014 kl.00:33

margarites: Tuusen takk! Nå skal det sys penaler, toalettmapper, sminkepunger og pengepunger :-D Må bare ut og shoppe glidelås <3

frodith

18.08.2014 kl.06:55

Vet ikke om jeg har vært innom stoff og stil nei, men det bør jeg kanskje? :-) Jeg vet om en stoff-butikk du bør dra på. Og da bør du være med MEG :-D Kommer i innboksen i løpet av dagen :-D Klemmer <3

Fru Stussli

18.08.2014 kl.06:59

frodith: Stoff og Stil har endel garn og heklekroker også. Billig og jeg liker bomullsgarnet der godt. Spreke farger ;-)
Skal vokte innboksen :-D
Kos deg på turen din!!
Klemmer i fleng <3

lisbeth

18.08.2014 kl.09:10

Wow kjempestilig :-)

Der ser du :-) som jeg sa, lettere enn en tror. Nå blir det vel toalettvesker i mange varianter :)

Klemmer

Fru Stussli

18.08.2014 kl.12:42

lisbeth: Tusen takk :-) Denne er jeg såååå stolt av :-D Jeg må ut å kjøpe glidelåser nå vettu :-D Så skal det bli både toalettmapper, penal, sminkepunger osv!!
Klemmer

Kari Nilsen

18.08.2014 kl.16:38

Hei. Hyggelig at du fant turtorialen og linket fra bloggen din. Gøy når man kan dele og lære av hverandre her i bloggverden. Resultatet ble jo kjempeflott!! Tips: Jeg handler glidelåser på Etsy.com

Lykke til videre :)

Fru Stussli

18.08.2014 kl.17:45

Kari Nilsen: Tusen takk for turtorialen, den var veldig fin og lett å følge :-)
Jeg skal sjekke ut Etsy.com :-)
Tusen takk!

fruensvilje

19.08.2014 kl.14:40

skryt skal du få og det er velfortent :))en nydelig pung med et helt perfekt isett glidelås:)) ,veldig greit med en slik fin pung om en skal på basar :)

Fru Stussli

19.08.2014 kl.15:04

fruensvilje: Tusen takk! Haha jeg ble så fornøyd da jeg fikk til den pungen :-) Nå skal jeg sy både pengepunger, sminkepunger, penaler osv. Moro å lære nye ting!