Sy en enkel sekk (tutorial)

Her er et slik-lager-frua-en-enkel-sekk-mnster :-) Siden flere av de flotte leserne spurte s pent, har frua i dag tatt bilder som hun hper gjr det enkelt forst.

I dag lagde Stusslifruen to slike gymposer.

Klipp til tyet i et stort stykke p 90*35 cm. Hele sekken sys p vranga. Kast over eller brett inn 0,5 cm p langsidene. Klipp til hemper. Frua har brukt ferdig bnd fra Panduro. Sy dem fast i samme slengen som du syr langs langsidene. De skal sitte nesten p midten av tystykket slik at de blir nederst p sekken. Brett stoffet dobbelst s ser du snn ca hvor de br vre.

Brett bndet slik at det blir en hempe.

Lag kanal p ca 2 cm i begge kortsidene. Husk at du hele tiden syr p vranga.

Brett posen, husk fortsatt ha vranga ut.

Brett hempene slik at de kommer inn i posen nr du syr. De skal vre p rettsiden nr posen er ferdig.

Slik skal det se ut etterp.

Nr du n skal sy sammen sidene m du ikke sy over kanalene, men startet rett under dem. Sy sammen langsidene og vreng posen.

Klipp 2 snorer p 70 cm (Fru Stussli kjpte sine snorer p Panduro) . Tre en snor i hver kanal, slik som p bildet.

Tre n den ene snora gjennom hempene p hver sin sine av posen.

Lag en knute med endene p den andre snora slik som p bildet. N er sekken ferdig.

Fru Stussli synes ikke knutene er s pene s hun lager en liten pose og syr over dem. Dette er ikke ndvendig.

Her er sekkene p kommet p ryggen til Frken Stussli og Daniela. Fru Stussli valgte ha forskjellige farger p hempene, slik at jentene skal se forskjell.
Stoffet som frua sydde sekkene av er fra USA. Daniela hadde det med seg hjem etter et besk der i vr, og ville gjerne at det skulle brukes til lage noe til seg og frkena. Kjempekoselig!
I dag fikk endelig frua inspirasjon og tid til sy :-)

Hper dere som nsket dere DIY av gymposen fr utbytte av dette :-) Link gjerne tilbake til Stusslibloggen hvis du bruker dette mnstert.

Fru Stussli

Vil du flge Fru Stussli p facebook finner du henne HER. P Instagram heter hun fru_stussli

#diy #tutorial #gympose #sekk #enkelsm #gratismnster #mnster #sy #sew #sm #madebyme

7 kommentarer

Tone

21.08.2015 kl.01:32

Kule. Du er bra flink!! :)

fruensvilje

21.08.2015 kl.08:15

skikkelig stilige sekker,to utrolig flotte og heldige frkner som har en slik flink syerske :)

Siv Svanem

21.08.2015 kl.08:48

Herlige sekker.

gretashobby

21.08.2015 kl.09:56

Flotte gymsekker. Du er flink. Flink som lager oppskrift til andre ogs. Frken Stussli og Daniella. Er begge to dine?

ingerslilleverden.blogg.no

21.08.2015 kl.12:59

S flink du er, slike sekker er jo kjempekjekke bde til badeturer og gymty :D

Goood helg til deg og dine <3

Lisbeth Pedersen

22.08.2015 kl.00:31

Skikkelig stilige sekker :-) du er en reser p symaskinen. Ha en strlende helg :-)

Stooor klem

baatboerne

24.08.2015 kl.13:20

h, jeg husker vi lagde slike i hndarbeidstimene p skolen ^^ Enkle og utrolig kjekke :D